Образовательный портал города Мурманска
html clocks скачать часы для сайта
 
 
Информация для
учителей
 

Творческая лаборатория «Молодой учитель в современной школе»

Дополнительное
образование

Учебно-
методические издания

Олимпиады, конкурсы, конференции, семинары, фестивали

Учебно-исследовательская деятельность школьников


Система Orphus

 

 
   
   

Английский язык.

Открытое занятие по элективному курсу в 10 классе.

Тема: «Роль рекламы в современном деловом мире».


Составитель: Баталова Е.С., учитель английского языка гимназии №2.

План-конспект открытого занятия

Тема: «Роль рекламы в современном деловом мире», (Advertising)

Практическая цель: Развитие продуктивного навыка говорения по теме «Advertising»

Задачи:

  1. Активизировать лексические единицы по теме «Advertising».
  2. Тренировать учащихся в произношении лексических единиц по теме «Advertising» посредством ответов на общие и специальные вопросы.
  3. Тренировать навыки аудирования коротких аутентичных текстов по теме «Advertising».
  4. Тренировать диалогическую речь учащихся по теме «Advertising»
  5. Научить учащихся монологическому высказыванию по теме «Advertising» с опорой на план.

Развивающая цель: Формирование навыков и умений межличностного общения.

Воспитательная цель: Воспитывать умение вести конструктивный диалог в рамках темы «Advertising»

Образовательная цель: Развитие умения анализировать и обобщать полученную информацию, аргументировано высказывать свою точку зрения в рамках темы «Advertising»

УМК:

1. D.Evans. Powerhouse.Business English for intermediate learners. – Longman, 2000, p. 48-49.
2. M.Harris,D.Mower. New Opportunities. Russian Edition. Intermediate.- Longman, 2008, p. 57.

Оснащение: CD проигрыватель, мультимедийная система. Презентация

Языковой материал:

новый для повторения

Advertising Agencies
Creative Departments
Bargain prices
Durable
Fantastic value for money
Guaranteed
Totally reliable
Waterproof
Features
Benefits
Target market
The call to action
Create a need

Absolutely delicious
Cool designs
Good flavour
Something special
Stylish
Tasty
Image
High/Top quality
The latest stylish designs

 

Ход открытого занятия

1. Организационный этап

5 мин.

2. Речевая зарядка

2 мин.

3. Фонетическая зарядка

3 мин.

4. Введение нового материала

10 мин.

5. Тренировка материала

10 мин.

6. Активизация нового материала в речи

13 мин.

7. Поведение итогов, домашнее задание

2 мин.

Итого:

45 минут

1. Организационный этап.

Today, we are going to speak about the business which is well known and widely used around the world. It is the business of encouraging people to buy goods by means of advertisements.

    • Can you guess the topic of today’s discussion?
      Let me present you the structure of Advertising Business in Great Britain. (слайд1)
      Advertising Agencies are organizations which help a company sell its goods or services. And most adverts are dreamt up by the creative departments of advertising agencies. These departments are normally made up of several teams of two people - a copywriter, who writes the words, and an art director, who is responsible for the images and design of the ad.
      So, our objectives of today’s lesson are:
    • to learn some facts about advertising
    • practice its language
    • create an advertisement

2. Речевая зарядка.

Firstly, let me ask you some questions.
(A teacher writes on the board some sorts of adverts for help:
1. commercial - an advertisement on TV or radio in between programmes
2. а poster on a wall (or an advert on large public notices )
3. in magazines/newspapers (in the local press))

  • What sorts of adverts do you know? (open answers)
  • What sorts of adverts do you think are the most effective? Why?
  • What do you think is the best advert on TV at the moment? Why do you like it?

3. Фонетическая зарядка.

Let’s look at the Advertising Expressions. (слайд2)
(A teacher checks reading, understanding and asks comprehension questions)

4. Введение нового материала посредством аудирования коротких аутентичных текстов.

People, who create advertisements, firstly look at the important facts about the product (its features) and then they think about how they will help the customer (benefits), and at last they write an advertisement of a product, based on its benefits. (слайд 3) So, you are going to listen to five adverts and say:

  • Which product is advertised?
  • What features of the product are mentioned?
  • Predict the benefits.

Tapescript:

  1. If you’re cool, if you’re no fool, come to our new shop, Bonzo T-shirts, in the High Street. Cool designs … top quality materials. And everything at fantastic value. Real bargains! Don’t miss your chance. Bonzo … the coolest place for T-shirts in town.

  2. It’s Saint Valentine’s Day next week … and still nothing to give your partner? Get something special for her at Scotts the Jewellers. Fantastic rings with stylish designs … and at prices you’d never dreamed were possible. Make her dream come true at Scotts in the Albion Centre.

  3. Feeling a bit peckish? Fancy something tasty? Mm, yummy. Absolutely, mm, delicious. Why not try some Old Cheshire Crisps yourself? Fantastic flavour … at a fantastic price. Old Cheshire Crisps.

  4. February sales at Browns! Fifty per cent off all bags – yes, fifty per cent! Top quality leather designer bags. The latest, stylish designs from London, Paris and Milan. Fantastic value for your money at Browns in Mill Street, next to the cinema.

  5. Our new selection of Marine Watchers is out now. Marine Watchers are extremely durable, they’re waterproof and totally reliable. All watches are guaranteed for three years. With Marine Watches you get guaranteed quality at bargain prices. Marine Watches, St Andrew’s Street.
    A teacher checks the answers (слайд 4).

5. Тренировка материала.

We are going to practise writing advertisements. Let’s have a look at useful vocabulary. (Слайд 5) And now pair work. Imagine, you are copywriters and art directors. You task is to advertise a given product (Слайд 6) and these linking phrases will help you (Слайд5).

6. Активизация нового материала в речи.

Imagine the fact, that I’m a representative of a top Italian fashion designer. He created trendy shoes, asked advertising agencies to create the ads, then, he’ll choose the best one. You’re divided into two groups (two advertising agencies). In your group, create an advert using the approach suggested and present it in front of the class. (Слайд7)
( Two volunteers from both groups present the results of their groups’ work)

7. Поведение итогов, домашнее задание.

Well, that will be all for today. That was a very good piece of work, I’m satisfied with it. At home, please, choose any product you like and create an ad according to the plan.
Thank you for your attention! Good luck!

Учителю

Начальные классы

Астрономия

Биология

География

Естествознание

Иностранный язык

Информатика

Искусство и МХК

История

Литература

Математика

Музыка

Обществознание

ОБЖ

Основы религиозных культур и светской этики

Право

Русский язык

Технология

Физика

Физическая культура

Финансовая грамотность

Химия

Черчение

Экология

Педагогу

Педагог-психолог

Социальный педагог

Педагогу дополнительного образования

Классному руководителю

Библиотекарю

Уроки
духовности
Ветераны педагогического труда
 
Номер государственной регистрации: 50200500828
Дата: 14.06.05
 © Комитет по образованию администрации г. Мурманска, 2004-2020
 Разработчик: Городской методический центр информационных технологий
 При полном или частичном использовании материалов ссылка на портал обязательна
счетчик сайта
счетчик посещений